Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Gardiner sorstalanította az ötödik szimfóniát

Fotó: Kotschy Gábor/ Művészetek Palotája

Valamennyi lemezét ismerem a historizmus hőskorától máig, és élőben is jó párszor hallhattam. Mondhatnám, Gardineren nőttem fel. Tőle mindig az volt a természetes, ahogy a műveket szokatlan módon, gyorsabb tempóval, frissebb szemlélettel, sokszínűbb artikulációval tálalja. Hányszor megvolt ez az élmény: na, ezt így még soha nem hallottam! Gardiner ezúttal önmagát is felülmúlta.

1 Tovább

Karácsonyi paródia

A Karácsonyi oratórium J. S. Bach talán legnépszerűbb darabja. Ennek megfelelően az ötvenes évek óta számos lemezfelvételen rögzítették. Mint a legtöbb Bach-művet, ezt is nagyon könnyű vallásos tartalmától függetlenül "abszolút" zeneként hallgatni, már csak azért is, mert részben "paródia". Akár így, akár úgy, meghittséget teremt, és látványosan emelheti az ünnepi hangulatot. A Figaro szerint ezek a Karácsonyi oratórium legjobb előadásai.

0 Tovább

A léhaság útja

Cocteau, Gide, Matisse, Picasso a barátja volt, Coco Chanel pedig a szeretője. Izgalmas és sikeres életet élt, a huszadik századi zeneszerzők közül ő volt a legnagyobb hatással a korára. Zongoristaként és karmesterként is elismerték. 130 éve született Igor Sztravinszkij (1882-1971).

0 Tovább

Isten, hol vagy?

Fotók: Művészetek Palotája

John Eliot Gardiner a Forradalom és Romantika Zenekara és a Monteverdi Kórus élén szeptember 28. óta hordozza körbe Nyugat-Európa valamennyi országában Beethoven Missa solemnisét. Az európai turné utolsó előtti állomása volt hétfőn este az őszbeborult Budapesten a Művészetek Palotájának koncertterme.

0 Tovább

Szabadítsuk fel Bachot!

A Gramophone 1923 óta a világ legjelentősebb, vezető klasszikus zenei magazinja. Legutóbb Bach-felvételekből állított össze Top 10-es listát. Figyelemre méltó válogatás, vajon kiolvasható-e belőle, milyen az aktuális, uralkodó Bach-kép? Nem meglepő, hogy a tízből hat úgynevezett historikus interpretáció, korhű hangszereken megszólaltatott előadás. Hallgassunk bele!

0 Tovább

Megindítónak találtam a saját felvételemet

John Eliot Gardiner a Forradalom és Romantika Zenekara, illetve a Monteverdi Kórus élén Beethoven Missa solemnisét vezényli október 15-én a Művészetek Palotájában. A mű nem csak a zeneszerző munkásságának, hanem az egész zeneirodalmnak kiemelkedő darabja, amely szinte igényli, hogy időről időre újraértelmezzék. Mi a zenei interpretáció lényege? Eladható-e a klasszikus zene? Műveltek-e a magyarok? Ilyen és hasonló kérdésekre válaszolt a Figarónak John Eliot Gardiner egy napokban rögzített exkluzív telefoninterjúban.

0 Tovább

figaro

blogavatar

„A zene nem szentimentális szellemidézés, hanem aktív társadalom- és civilizációkritika.” Patricia Kopatchinskaja

Utolsó kommentek